Psicopedagogia a Granollers
La intervenció psicopedagògica consisteix en el reaprenentatge de les capacitats bàsiques per aconseguir una millora en el procés de desenvolupament i adquisició de nous coneixements. Ha d'anar dirigida al desenvolupament de les capacitats intel·lectuals bàsiques i a modificar les funcions cognitives afectades en l’infant o adolescent. Les reeducacions psicopedagògiques tenen com a objectiu general prevenir i evitar el fracàs escolar, reduir els símptomes de conducta, formar en estratègies educatives eficaces a través d'un suport de tasques d'aprenentatge, a més de fomentar un bon desenvolupament personal.
Una bona intervenció psicopedagògica permetrà dur a terme els següents canvis positius:
- Millorar la capacitat d'atenció sostinguda, selectiva i la seva capacitat cognitiva.
- Millorar els processos bàsics de l'aprenentatge: atenció, comprensió, percepció i memòria.
- Facilitar l'adquisició d'hàbits d'organització i constància en el treball, l'aprenentatge de tècniques d'estudi.
- Augmentar les expectatives educatives.
Els mètodes més efectius per realitzar una bona intervenció psicopedagògica aniran encaminats a treballar les següents àrees:
- Problemes específics: Lectura, Escriptura i Càlcul.
- Socialització, Competència social, Habilitats Socials.
- Control de la impulsivitat, Reflexivitat i autocontrol.
- Organització i ús de l'agenda.
- Tècniques d'estudi.